●ⅾ☺кℌ⊥@ґℯї
آیتالله محمدعلی ناصری استاد اخلاق و مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر (عج) پیرامون «ایرانیان، زمینهسازان ظهور» سخنانی ایراد فرمودند که بخشی از آن را در زیر آورده ایم: ایرانیان نه تنها درپایان دوران غیبت کبری زمینهسازان ظهور آن حضرت خواهند بود که در صدراسلام نیز به عنوان مؤمنانی حقیقی شناخته میشدهاند؛ همانگونه که در دورانظهور نیز پای در رکاب یاری آن حضرت دارند و از صمیم جان در خدمت به ایشانمیکوشند. محدث اهل سنت احمد بن حنبل به نقل از پیامبر اکرم (ص) آورده است: «نزدیک است که خداوند متعال اطراف شما را از عجم آکنده کند، آنان همچونشیرانی هستند که اهل فرار نیستند، آنان همچون شما میجنگند و غنایم شما راتصاحب میکنند». بر اساس این حدیث، میتوان دریافت که پیامبر اکرم (ص) ایرانیان را در زمانظهور، مردمانی شجاع که از سر ایمان، سر در راه یاری آن حضرت مینهند،دانستهاند؛ چه اینان از صحنههای کارزار فرار نمیکنند و هر چند در غنائمبا اعراب شراکت میکنند، اما شرکت آنان در جنگ به طمع غنیمت و تحصیل منافعمادی نخواهد بود. در فرهنگ شیعی کسانی که وقت خاصی را برای ظهور آن حضرت مشخص میکنند،»وقاتون» خوانده شدهاند و مکرراً دستور به تکذیب آنان دادهاند؛ اکنونمیافزاییم که بدون آنکه بتوان زمانی را برای ظهور آن حضرت مشخص کرد، تنهامیتوان گفت که بر اساس قرائنی، زمان ظهور آن حضرت نزدیک است. بلافاصله تکرار میکنیم که این سخن ما این است که بر اساس علائمی که برای ظهور مشخص شده است، میتوان دریافت که واقعه انقلاب جهانی آن حضرت، از نظرزمانی به دوران ما بسیار نزدیک است، چه قسمت عمده این علائم متحقق شده وشماری از آنها نیز در حال وقوع و جریان است. گذشته از این اما، شماری از کسانی که به محضر حضرت ولیعصر (عج) بار یافتهاند نیز بر این مطلب تأکید میکنند. مدتها پیش از این، یکی از صالحان روزگار شرف حضور در محضر آن حضرت رادریافت، در آن مجلس، گویا آخرین ذخیره الهی خطاب به آن مرد صالح فرمودهبودند: «فرج من نزدیک شده است؛ دعا کنید که بدائی در این زمینه حاصل نشود«! بدیهی است که آنچه نقل شد، نص کلام آن حضرت نیست؛ اما آنچه ایشان بر زبان آورده بودند مضمونی این چنین داشته است. حال بر ماست که به مقتضای امر آن حضرت دعا کنیم که برای خداوند بدائیحاصل نشود و به زودی شاهد قیام فراگیر آن حضرت باشیم؛ اللهم عجل فی فرجمولانا صاحبالزمان بمحمد و اهل بیت الطاهرین. سنت خداوند متعال بر آن بوده است، که پیش از وقوع هر یک از وقایعی که درسرنوشت انسانها تاثیری شگرف دارد، علائمی را ظاهر سازد. این علائمنشاندهنده نزدیک شدن و یا به وقوع پیوستن این وقایع است. در این شمار استعلائمی که پیش از ولادت پیامبر اکرم(ع) ظاهر شد؛ خاموش شدن بتکده فارس - کهچندین هزار سال آتش را در خود افروخته داشت، خشک شدن دریاچه ساوه - که ازعبادتگاههای زردشتیان بود-، فرو ریختن چهارده کنگره از کنگرههای کاخکسرای زمان و ... در شمار این علائم بود. این علامتها به گونه همسو، نشان از فرو ریختن بنای شرکت و ستم داشت؛ چهاین نشانهها در دو بعد شرک عبادی و نیز شرک اجتماعی، نشان از اضمحلال ایندو داشت؛ و به خوبی دلالت بر ظهور توحید عبادی و توحید اجتماعی در قالب دیناسلام و حکومت عدالتگرایانه پیامبر اکرم میکرد، شکافته شدن دیوار خانهکعبه به هنگام ولادت امیرالمؤمنین(ع) و نیز فریاد جبرئیل در آسمان که خبراز ولادت آن حضرت میداد نیز در همین شمار است. برای واقعه شکوهمند ظهور - که بدون تردید در شمار مهمترین وقایع عالمهستی است و از این جهت با واقعه مبعث پیامبر اکرم(ص) همسری میکند- نیزعلائمی است. این علائم به گونه پراکنده در روایات اهل بیت (ع) بیان شده است وشماری از دانشمندان شیعی نیز به جمعآوری آن پرداختهاند. در اینجا میخواهیم اشاره کنیمکه شماره این علائم از 800 علامت فراتر است، اکنون با تفحص و دقت نظر درآنها، میتوان دریافت که بخش عمدهای از این علائم به تحقق پیوسته است. منخود، زمانی پیش از این به بررسی این علامتها پرداختم و به وضوح دریافتمکه نزدیک به 99 درصد از این علامتها، پیش از این به وقوع پیوسته است، در آن میان، تنها حدود 10 علامت- که از علائم حتمیه نیز هستند و یک سالی پیشاز ظهور متحقق میشوند-، هنوز ظاهر نشدهاند.
Design By : RoozGozar.com |